Český výrobce zařízení pro potravinářský průmysl vyřešil správu dat v podniku softwarem Autodesk Vault Professional. Doplnila jím tak konstrukční software Autodesk Inventor a AutoCAD, včetně integrace správy dokumentů z Microsoft Office.

(Zdroj: Tisková zpráva, redakční úprava)

Společnost NIOB úspěšně nasadila Autodesk Vault Professional k efektivnější správě produktových dat

PRAHA, 16. srpna 2012 – Autodesk, světový lídr v oblasti 3D návrhového, konstrukčního a animačního softwaru, oznámil, že společnost NIOB, český výrobce zařízení pro potravinářský průmysl, implementovala Autodesk Vault Professional, systém pro správu produktových dat (PDM). Nasazení nového systému přineslo mnohem větší transparentnost, odolnost proti chybám a dostupnost konstrukčních dat širšímu okruhu uživatelů v podniku.

CAD Studio, partner společnosti Autodesk, zrealizoval během necelých čtyř měsíců projekt implementace řešení Autodesk Vault Professional pro správu technické dokumentace, včetně plné integrace dat z aplikací Autodesk Inventor, AutoCAD a Microsoft Office. Při změnách se nyní automaticky vytvářejí verze dokumentů a na základě schvalovacích procesů potom jejich řízené revize.

Z dílny CAD Studia je též oboustranné propojení Autodesk Vault Professional se systémem pro technologickou přípravu výroby (TPV), do kterého se přenášejí kusovníkové rozpady a informace o vyráběných položkách, a ze kterého se načítají informace o nakupovaných položkách. K řešení mají přístup konstruktéři a pracovníci dalších oddělení firmy, kteří tato data mohou využívat v rámci svých pracovních činností.

„Naše zkušenost ukazuje, že jediný PDM systém, který je schopen opravdu efektivně spravovat CAD data vytvářená v systému Autodesk Inventor, je Autodesk Vault,“ řekl Martin Holoubek, projektový manažer, Niob spol. s r.o. „Pro firmy, které potřebují řešit procesy a spolupráci napříč organizací je tu řešení Autodesk PLM 360 spravující celý životní cyklus výrobku – od jeho koncepce, návrhu, přes výrobu až po správu dodavatelů a partnerů, nákup, kvalitu, normy a servis. A toto je přesně i náš případ, protože implementaci tohoto systému plánujeme na podzim letošního roku.“

Společnost NIOB přešla na Autodesk Vault Professional poté, co přerušila neúspěšné nasazení PLM systému jiného výrobce. Ten nebyl schopen pokrýt celou řadu procesů, které jsou součástí běžné konstrukční práce, jako například podporu konstrukční metodiky Top-Down, podporu práce s odvozenými sestavami pro urychlení konstrukčních návrhů, podporu práce s design akcelerátorem pro zjednodušený návrh mechanických komponent či využívání obsahového centra pro urychlení návrhů prostřednictvím knihoven standardních komponent. Po více než roce neúspěšného implementování se proto společnost NIOB rozhodla projekt ukončit a zvolit jiné řešení.

„V důsledku těchto omezení bylo pro nás neakceptovatelné dokončit vlastní implementaci dříve zvoleného systému. Jejich přijetí by znamenalo navrácení se do stavu, ve kterém se konstrukce nalézala před zhruba pěti lety, což by znamenalo významné ohrožení firmy na konkurenčním trhu, které si nemohla dovolit riskovat,“ dodal Martin Holoubek.

„Pro nás byl tento obchodní případ jasným potvrzením našeho přístupu k projektům, které jsme řešili a řešíme u svých zákazníků,“ řekl Radomír Žvak, obchodní ředitel společnosti CAD Studio. „Klíčovým faktorem úspěšného projektu je seriózní komunikace a přístup obou stran, reálné vyhodnocení potřeb zákazníka a následné nastavení plně funkčního systému. Naše společnost má za sebou dostatečné množství úspěšně realizovaných řešení jak pro správu dokumentace, tak i dalších řešení pro efektivní metody modelování a konstruování, abychom dokázali nabídnout ověřené a splnitelné závazky.“

„PDM řešení je standardní součástí nabídky Autodesku ve strojírenství a máme za sebou celou řadu úspěšných implementací. V tomto případě zkušenost zákazníka s konkurenčním řešením podtrhuje vyspělost našich technologií,“ řekl Martin Peňáz, manažer strojírenských řešení ve společnosti Autodesk. „Na trhu nalezneme mnoho firem, které se v minulosti rozhodly pro implementaci tradičních PLM systémů a tyto implementace skončily na úrovni správy konstrukčních dat, automatizaci změnového řízení nebo tvorbě konstrukčního kusovníku, což jsou přesně oblasti, které naši zákazníci standardně řeší v rámci PDM řešení. Pro zákazníky, kteří opravdu požadují řešit také podporu dalších firemních procesů je určeno cloudové řešení Autodesk PLM 360, které oproti tradičním PLM systémům nabízí rychlé a snadno konfigurovatelné řešení splňující potřeby specifických zákaznických procesů v oblasti řízení životního cyklu produktu,“ dodává M. Peňáz.

O společnosti NIOB

Česká společnost NIOB se zaměřuje na vývoj, konstrukci a výrobu zařízení pro potravinářský průmysl. Od svého založení v roce 1992 působí jako výrobní základna mateřské společnosti INOTEC GmbH. Produktové portfolio společnosti je tvořeno širokou škálou zařízení, která se dodávají buď samostatně, nebo jako součást ucelených potravinářských linek. Mezi nosné prvky výrobního programu patří řezačky párků, mělniče masa, míchačky masa, vario-míchačky, pásové a šnekové dopravníky, zásobníky, skluzavky, podesty, vozíky a další doplňková zařízení.

Write A Comment