Čtvrt století jste ji znali především jako firmu, která přivedla na svět parametrické modelování, systém Pro/Engineer a která se prezentovala jako „Product Development Company“. Teď přichází s omlazenou tváří.
Čeho si všimnete na první pohled, je nová internetová prezentace PTC, která je zjevně přehlednější a působivější, než ta předchozí. U firem této velikosti je do značné míry obtížné sdělit přijatelně stručně, co vlastně nabízí a autorům nového designu PTC.com se v tomto ohledu práce podařila.
Ačkoliv logo zůstává stejné a PTC nadále znamená „Parametric Technology Corporation“, změnil se firemní slogan. Ten již nezní „Product Development Company“, nýbrž „Product & Service Advantage“. Obchodní ředitel společnosti AV Engineering, která v Česku PTC nepřímo zastupuje, nám k tomu poskytl vysvětlení, že „PTC se dnes pozicuje jako firma, která poskytuje řešení pro transformaci procesu, jak je výrobek vytvořen a jak servisován“.
Rozšíření pozornosti směrem k procesům navazujícím na samotnou konstrukci výrobků je zjevné i z nové struktury nabízených produktů. Na počátku zůstává CAD a PLM, k nim se však přidávají řešení správy životního cyklu aplikací (Application Lifecycle Management), dodavatelského řetězce (Supply Chain Management) a servisu (Service Lifecycle Management).
V neposlední řadě se změna dotýká i názvů aplikací, jež nyní získávají ke svým původním pojmenováním nálepku PTC. Máme tu tedy PTC Creo, PTC Windchill, PTC Mathcad a PTC Arbortext, které doprovází ještě novinka v podobě PTC Integrity, pokrývající oblast vývoje softwaru používaného v průmyslových zařízeních.
Tyto změny přicházejí přesně dva roky poté, kdy PTC radikálním způsobem upravila své produktové portfolio a zbavila se léta budovaného brandu Pro/Engineer ve prospěch nové značky Creo.