CAXMIX je sice médium strojírenské a nikoliv marketingové, nicméně i u nás firmy inzerují a jistě nejeden marketingový manažer také navštěvuje náš web a čte tyto řádky.
Proto si výjimečně dovolujeme upozornit na zajímavý průzkum zpracovaný ve spolupráci Unie vydavatelů a GfK Czech. Zapojilo se i vydavatelství Business Media CZ, z jehož portfolia můžeme jmenovat např. Technický týdeník.
Z průzkumu ve zkratce vyplývá, že:
- inzerci v časopisu průměrně zaznamená asi polovina čtenářů (51 %),
- nejlépe fungujícím inzertním formátem je barevná celostrana,
- nejefektivnější pozice je přední nebo zadní obálka,
- pokud je inzerát uvnitř časopisu, nezáleží na tom, v jaké části časopisu se nachází,
- je-li produkt v jednom vydání inzerován vícenásobně (např. kombinací inzerátu a jinde umístěného PR článku), zvyšuje se efektivita inzerce o desítky procent.
Podrobnější komentář k průzkumu najdete na webu MediaGuru.cz.