Společnost Dassault Systèmes (DS) ve spolupráci se svými českými partnery 10. září 2013 v Praze zorganizovala druhé setkání uživatelů svých softwarových produktů.
V hotelu Clarion se setkalo více než sto lidí z automobilového a dopravního průmyslu, strojírenství, leteckého průmyslu, energetiky a stavitelství či z akademické obce. Konference měla široké spektrum přednášejících, následné prezentace v odpolední sekci byly paralelní, zaměřené na konkrétní průmyslové odvětví.
Přítomné na začátku společně přivítali Andreas Barth (viceprezident a výkonný ředitel sektoru EuroCentral v DS), Ján Gajdoš (ředitel české pobočky DS) a Laurent Ovaert (manažer pro východní Evropu v Dassault Systèmes).
Poté Klaus Loeckel ukázal možnosti využití platformy 3D Experience v dopravním průmyslu, a Aleš Kobylík, ředitel firmy Technodat CAE-Systémy, informoval o dalším vývoji v projektu prototypu létajícího kola Flying Bike, se kterým budí údiv po celém světě včetně reportáže pro americkou zpravodajskou stanici CNN.
Sekci před obědem zakončil Marcel Vargaeštok z Chef Parade návodem a vytvořením skvělého rib eye steaku. Přítomným v sále mimo jiné řekl, že podle něj jsou v podnikání nejdůležitější cíle, vášeň a disciplína. Dokázal to na příkladu Chef Parade, kde díky vášni v podnikání prošlo jejich kurzy vaření za šest let více klientů než u ve všech ostatních dvanácti konkurenčních firem dohromady. A jak trefně během kulinářského vystoupení poznamenal, vaření je především o „experience“.
Po obědě si každý z účastníků vyhlédl některou z osmi paralelních sekcí, ve kterých se už šlo obsahově technicky více do hloubky jednotlivých témat. Případně se setkal s firmami, které letos byly partnery 3D Experience Fora. V předsálí ukazovaly své služby firmy Avnet, Beko Engineering, Dytron, Idiada a Technodat, CAE-systémy. K vidění byla také 3D tiskárna. Tým z ČVUT v Praze zde rovněž ukazoval svoji vůz formule, který je jedním ze 27, účastnících se závodů Formula Student.
Vedle moderních prostředků se na konferenci ukázal také legendární vůz Bas 5 Jeep Willys, používaný nejen během druhé světové války. V laboratořích a dílnách SjF Technické univerzity v Košicích vznikla nová podoba vozu, uzpůsobená pro Shell Eco-marathon, závody v nejnižší spotřebě pohonných hmot.