Statutem Autodesk Platinum Partner se v současnosti může pochlubit jen několik firem na světě. Česká společnost CAD Studio je jednou z těch, kterým se dosažení této prestižní mety podařilo. Více v rozhovoru s jejím výkonným ředitelem Janem Binterem.

CAD Studio se mění z partnera zlatého na platinového – jde jen o přebarvení loga, nebo se něco viditelného mění i pro české uživatele a zákazníky?

Dosažení autorizace Platinum především potvrzuje, že investice CAD Studia do zvyšování odbornosti expertů a kvality dodávaných služeb se vyplácejí. Tento status je zároveň určitou garancí založenou na počtu i kvalitě úspěšných implementací. Náročné podmínky pro tuto autorizaci omezují celosvětový počet prodejců se statusem Platinum. Podle toho se také Autodesk na tyto partnery dívá – mají lepší přístup k informacím i lidem a jejich podněty jsou brány v potaz v daleko vyšší míře. To nám umožní zlepšovat kvalitu dodávaného softwaru pro naše zákazníky.

Jan Binter, výkonný ředitel
společnosti CAD Studio

Jak je status Autodesk Platinum Partnera exkluzivní v rámci Evropy a světa? Kolik společností se jím může pochlubit?

V současné době je v Evropě sedm prodejců úrovně Platinum – v Británii, Německu a Itálii. Celosvětově je to jen o málo více. V současné době nemají ani mnohem větší ekonomiky západní Evropy (například Francie) žádného prodejce kategorie Platinum.

Co pro získání této úrovně partnerství s Autodeskem muselo CAD Studio splnit? Je zde velký rozdíl oproti tzv. zlatému partnerství?

Požadavky na status Platinum jsou – zjednodušeně řečeno – o řád vyšší než na partnerství Gold. Mezi požadavky patří vysoký počet technických i obchodních specialistů, určitý počet referencí na komplexní implementace, procento spokojených zákazníků na základě průzkumů prováděných Autodeskem a další. Pro zajímavost, letošní požadavky na úroveň Gold se naopak výrazně snížily.

Logo, kterým se můžou mezi prodejci řešení
značky Autodesk chlubit jen ti nejlepší

Soudě podle ekonomických výsledků se CAD Studiu vloni dařilo. Co bude nejdůležitější úkol pro rok 2012? Vidíte nové příležitosti na českém trhu?

Rok 2011 byl pro CAD Studio složitější vlivem fúze a dalších změn, ale i přesto jsme dosáhli vyššího růstu než trh Autodesku. V roce 2012 budeme sázet především na dodávky komplexních řešení, které pomáhají našim zákazníkům snižovat náklady i lépe prodávat vlastní práci. Budeme se také věnovat novým technologiím v oblasti cloudových i mobilních řešení a chtěli bychom realizovat první řešení na nové technologii Autodesk PLM.

V posledních měsících se v médiích hodně polemizuje, nakolik a zda vůbec krize zasáhla český výrobní průmysl. Jak se v posledních letech dařilo vašim zákazníkům? Byl vliv stagnace patrný na nákupu a aktualizaci CAD/PDM technologií?

Ekonomická krize zasáhla i český průmysl. Začátek krize byl ve znamení strachu, dalo by se říci paniky, a většina firem jen bezhlavě škrtala výdaje – CAD nevyjímaje. Progresivní firmy ve strojírenství brzy přišly na to, že mohou více získat, pokud investují do prostředků zvyšujících efektivitu práce a snižujících výrobní náklady. Všechny postupy spojené s navrhováním a konstrukcí pro to mají vysoký potenciál – digitální prototypy, kvalitní příprava výroby atd. Řada firem proto investovala do CAD řešení ve spojení se správou dat a s napojením na informační systémy a výrobní procesy. Ve stavebnictví je odlišná situace, protože projekce je téměř vždy oddělená od výroby. Tam se pokles cen projekčních prací projevuje stále – na omezení výdajů do IT i CAD řešení. Je zatím velmi málo firem, které se dokázaly vyrovnat s poklesem cen zvýšením efektivity práce. K tomu jim dává největší prostor CAD, který je jejich základním pracovním nástrojem.

 

Write A Comment