Účastníci soutěže si v jejím průběhu projdou mnoha etapami, které v menším měřítku připomínají reálné fáze přípravy uvedení nového výrobku na trh. Její nedílnou součástí je i marketing, který má v týmu Masteride na starosti Libor Hubálek.
V předchozích dílech našeho seriálu jste se mohli dozvědět o vytvoření návrhu a konstrukce monopostu v programech SolidWorks a SolidCAM. Následuje práce neméně důležitá – propagace hotového díla a jeho předností.
Ta v rámci soutěže F1 ve školách zahrnuje množství grafických prací, tvorbu marketingových materiálů, jako jsou trička, portfolia atd. Součástí je také návrh vhodného loga, které by mělo být jednoduché, jedinečné a jednoznačné.
Logo týmu Masteride.
Tým Masteride se rozhodl pro logo připomínající rychloměr automobilu. Jeho rafička tvořená názvem týmu značí vysokou rychlost, jaké je schopen dosáhnout soutěžní monopost. Týmové barvy – červená, černá, bílá a šedivá, se objevují ve všech propagačních materiálech.
Na soutěži dostávají týmy boxy s marketingovými materiály, portfolii, letáky a samotnými formulemi, u nichž se musí prezentovat před porotou a fanoušky. Na boxu a na stěně za ním visí velkoformátový plakát, zmiňující krom jiného sponzory a partnery týmu. Všechny grafické prvky by měly být jednoduché a ve stejném stylu. Klíčem je kontrastní a originální motiv, který vše sjednotí.
Prezentace u propagačního boxu týmu Natech na 1. ročníku soutěže F1 ve školách.
V rámci soutěže je velice výhodné dostat se do povědomí, nejlépe v elektronických i tištěných médiích, což otevírá cestu ke spoustě dalších grafických možností. Propagace probíhá například formou webové prezentace (www.masteride.cz). Obsahem těchto stránek je vše o týmu, jeho činnostech, sponzorech, partnerech, a všech kdo jej podporují.
Tým se prezentuje i v novinách prostřednictvím mediálních partnerů – jedním z nich je i magazín CAXMIX. Další zprávy o týmu Masteride jste mohli potkat třeba v Orlickém deníku nebo v Letohradském zpravodaji.
Samotný monopost v barvách týmu ponese loga sponzorů a partnerů, proto i jeho vizuální ztvárnění vyžaduje spoluúčast grafika. Libor Hubálek má pro tyto účely zpracováno hned několik variantních návrhů, z konkurenčních důvodů je však momentálně nemůžeme zveřejnit.
Jeden z možných vizuálů monopostu Masteride podle Libora Hubálka.
Členové týmu prošli školením v programech CorelDraw X5 a Adobe Photoshop CS5. Má již vyrobeny vizitky a trika, pokračují práce na prezentačním plakátu. Celkově se studentům ze skupiny Masteride díky soutěži podařilo získat spoustu nových vědomostí a zkušeností v mnoha směrech průmyslového navrhování.
(Zdroj: Tým Masteride)