Oblast rozšířené a virtuální reality čeká v nadcházejících letech významný rozvoj. Podle předběžných průzkumů budou firmy v dalších letech investovat do těchto technologií každoročně až dvojnásobek financí a podle odhadů vzrostou tržby celosvětově do roku 2021 na 11,4 miliardy dolarů. Pojďme se podívat, jak vyvíjí trendy prodeje produktů ve světe a u nás.

Virtuální (VR) a rozšířená realita (AR) si našla uplatnění v řadě odvětví, například v medicíně, letectví, vojenském výcviku a nadchla nejednoho příznivce zábavných her a sportů. Určitě už jste měli možnost vyzkoušet si a znáte ten pocit, kdy se po nasazení brýlí ocitnete v jiném světě. Její potenciál si ve formě nevšedního zážitku užijete při objevování nových technických vymožeností. Zatímco virtuální realita vás vtáhne do virtuálního světa, ta rozšířená překrývá virtuální a skutečné prostředí. Interaktivní doplňky vás často donutí k pohybu   nečekaným reakcím.

Rozšířená realita vás doslova vtáhne do virtuálního světa

Situace VR a AR ve světě

Tržby za produkty virtuální a rozšířené reality se v různých státech světa liší, načež jsou vývoj a trendy velmi zajímavé. Nejvíce se řešení pro virtuální a rozšířenou realitu prodávají ve Spojených státech a za nimi následují oblasti v Asii, Tichomoří a země střední a východní Evropy. Komunitu uživatelů tvoří běžní spotřebitelé a zaměstnanci v různých oblastech výroby. Virtuální realitu používají i segmenty jako jsou státní správa, doprava a vzdělávání. Podle předpokladů Spojené státy předstihnou s tržbami v roce 2019 státy v Asii a Tichomoří. Zemím ve střední a východní Evropě vzrostou tržby do roku 2020 o 133 procent.

Situace VR a AR v Česku

V Česku není obchod s virtuální realitou ještě zdaleka na takové úrovni jako třeba ve Spojených státech. Firmy působící v Česku si potenciál uvědomují a několik významných projektů už realizovaly, ať už se jedná o projekty komerční nebo edukativní. Za pár let budou podle Gabriely Teissing z Rebel and Glory významné architektonické, medicínské nebo průmyslové projekty bez virtuální nebo rozšířené reality nemyslitelné. Ve virtuální realitě se zrcadlí extrémní potenciál pro firmy, značky a i společnost jako takovou.

Trend prodeje VR a AR produktů

Podle studií se předpokládá vyšší prodej a tržby za produkty pro virtuální realitu, ať už se jedná o software nebo jiné produkty či služby. Za touto převahou v letech 2017 a 2018 bude stát především obliba spotřebitelů ve hrách a placeném obsahu. Důležité je přitom zachytit trend, čemuž bude nápomocný i očekávaný hardware nové generace. Podle odhadů vzrostou tržby celosvětově do roku 2021 na 11,4 miliardy dolarů (250 miliard korun).

Zdroj: MC Consultant

Write A Comment