V dnešním návodu pro uživatele řešení SketchUp si ukážeme, jak postupovat krok za krokem při modelování stolu. Zároveň si vyzkoušíte práci s komponenty a jejich kopírování.
V modelovacím prostoru nakreslete čtverec, jehož rozměry stran představují profil nohy stoluVytvořený čtverec vytáhněte pomocí funkce Tlačit/táhnout do výšky, která bude představovat délku nohy stoluZ objektu vytvořte komponentu. Komponentu je možné připravit například tím, že vyberete objekt, kliknete na něj pravým tlačítkem a z místní nabídky vyberte funkci Vytvořit komponentu (Make Component)V dialogovém okně zadejte název a klikněte na tlačítko Vytvořit (Create)Nohu překopírujte pomocí funkce Přesunout/zkopírovat (Move) se stisknutou klávesou Ctrl. Kopii nohy přesuňte do požadované vzdálenosti, která představuje rozteč noh stoluMezi nohy stolu nekreslete obdélník potřebných rozměrů, který bude představovat profil lubu stoluPlochu obdélníku vytáhněte do potřebné vzdálenosti pomocí funkce Tlačit/táhnout (Push/Pull)Z vytvořeného lubu udělejte komponentu. Vyberte objekt a klikněte na něj pravým tlačítkem. V místní nabídce vyberte funkci Vytvořit komponentu (Make Component)Komponentu vhodně pojmenujte a klikněte na tlačítko Vytvořit (Create)Z komponent (nohy a lub) vytvořte skupinu. Vyberte komponenty a klikněte na ně pravým tlačítkem. Z nabídky vyberte Vytvořit skupinu (Make Group)Pomocí funkce Přesunout/zkopírovat a se stisknutou klávesou Ctrl překopírujte vytvořenou skupinu do požadované vzdálenostiAby překopírovaná skupina byla správně natočena, je nutné přesunout lub na opačnou hranu nohou nebo otočit celou skupinu kolem červené osy. Otočení kolem osy docílíte kliknutím pravého tlačítka na skupinu a volbou funkce Obrátit zrcadlově podle (Flip along) → Směr červené (Group’s Red)Překopírovaná skupina je otočena do požadované poziceMezi dvě skupiny nohou a lubu zkopírujte dva poslední luby. Zkopírujte lub ze skupiny nohou a lubu a otočte jej o 90°. Zkopírovaný lub přesuňte do požadované pozice funkcí Přesunout/zkopírovat (Move)Otočený a usazený lub překopírujte pomocí funkce Přesunout/zkopírovat (Move) a stisknutím klávesy Ctrl. Překopírovaný lub umístěte do požadované polohyPoslední komponentou k vytvoření je stolní deska. Mezi vnější rohy nohou nakreslete obdélníkZ obdélníku vytvořte komponentu. Klikněte pravým tlačítkem na obdélník a vyberte funkci Vytvořit komponentu (Make Component)Komponentu vhodně pojmenujte a klikněte na tlačítko Vytvořit (Create)Komponentu deska stolu editujte a pomocí funkce Odsadit (Offset) vytvořte potřebný přesah stolu nad půdorysem sestavy noh stoluVyberte plochu obdélníku (desku stolu)Funkcí Vytáhnout (Push/Pull) vytáhněte plochu desky stolu do požadované výšky, která bude představovat tloušťku desky stoluStůl je vytvořen. V tuto chvíli se jedná o základní model, který je možné dále editovat, opatřit jej texturami atd.
Díky moc, potřebovala jsem sice jen jeden detail, ale zachránil jste mě, zítra totiž obhajuju maturitní práci a jako vždy dělám vše na poslední chvíli! :)
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Stejně jako většina ostatních webů na internetu používá i tento ke svému bezproblémovému provozu tzv. cookies. Pokud chcete tento web nadále používat, klade nám EU za úkol požadovat po vás souhlas s tímto sdělením.Souhlasím
296 Comments
Díky moc, potřebovala jsem sice jen jeden detail, ale zachránil jste mě, zítra totiž obhajuju maturitní práci a jako vždy dělám vše na poslední chvíli! :)