Spoj pomocí těsného pera slouží k přenosu krouticího momentu mezi hřídelí a nábojem. MB podložka ve spojení s KM maticí se využívají k upevnění ložiska na hřídeli. Pro oba případy je nutné vytvořit na hřídeli drážku. V tomto návodu si ukážeme hned dva způsoby, jak odebrat drážku.
Postup modelování pastorkové hřídele
Pastorková hřídel přenáší krouticí moment prostřednictvím ozubeného kola. Postup modelování pastorkové hřídele rozdělíme na tři kapitoly: postup modelování hřídele, ozubeného kola a sloučení obou dílů v jedno objemové tělo. Do modelu (dílu) hřídele vložíme model (díl) ozubeného kola s přímými zuby, čímž vznikne vícetělový díl. Tato těla sloučíme pomocí příkazu Příméúpravy → Kombinovat v jedno tělo (jeden díl).
Kapitoly:
Postup modelování hřídele
Konstrukce ozubeného kola (připravujeme)
Sloučení vícetělového dílu v jeden díl (připravujeme)
Založení a uložení nového dílu
Tip: Nový dokument můžete vytvořit i prostřednictvím klávesové zkratky Ctrl + N
Vytvoření a načrtnutí skici hřídele
Tip: Plně určenou skicu poznáte tak, že všechny entity skici mají černou barvu.
Uložte dokument (Ctrl + S).
Přidání rotací
Odebrání drážky pro pero (odebrání odsazením od roviny skici)
Ve FeatureManageru klikněte na Hornírovinu a z kontextové nabídky vyberte příkaz Kolmýk. Orientace pohledu se změní do pohledu kolmého na rovinu skici.
Tip: Abyste nekótovali středový bod oblouku, nýbrž nejbližší pomyslný vrchol oblouku, stiskněte klávesu Shift, označte oblouk drážky (1), hranu čepu (2) a vyneste kótu.
Ve FeatureManageru klikněte na rovinu Rovina1 a z kontextové nabídky vyberte příkaz Kolmý k. Tím se orientace pohledu změní do pohledu kolmého na rovinu skici.
Uložte dokument (Ctrl + S).
Kosmetický závit
Provedené úpravy potvrďte tlačítkem OK a uložte dokument (Ctrl + S).
Zkosení a zaoblení hran
Zkontrolujte náhled a dokončete příkaz potvrzovacím tlačítkem.
Dobrý den, se Solidworksem modeluji už nějaký rok, ale za boha nemohu přijít na to, jak udělat aby se mi ve skice rotace kótovali průměry a né poloměry, mohl by mi někdo poradit ?
Tak už jsem na to přišel, dá se obyčejně kóta mezi osou a bodem (úsečko) která se kótuje, trik je v tom že se poté myší zajede na druhou stranu od osy (pod osu) a tím se kóta přepne na průměrovou
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Stejně jako většina ostatních webů na internetu používá i tento ke svému bezproblémovému provozu tzv. cookies. Pokud chcete tento web nadále používat, klade nám EU za úkol požadovat po vás souhlas s tímto sdělením.Souhlasím
12 Comments
Michal Sidor je dobry kluk, vzdy mi půjčil na vhoz. Přeji mu mnoho profesních úspěchu
Dobrý den, se Solidworksem modeluji už nějaký rok, ale za boha nemohu přijít na to, jak udělat aby se mi ve skice rotace kótovali průměry a né poloměry, mohl by mi někdo poradit ?
Tak už jsem na to přišel, dá se obyčejně kóta mezi osou a bodem (úsečko) která se kótuje, trik je v tom že se poté myší zajede na druhou stranu od osy (pod osu) a tím se kóta přepne na průměrovou