V dnešním tipu si ukážeme, jak efektivně přebarvit součást a nastavit úhel osvětlení.
Přebarvení součásti slouží především pro lepší orientaci v složité sestavě. Řešení Solid Edge má standardně v nabídce již přednastaveny barvy základních materiálů, jako například ocel, bronz, mosaz apod. Přebarvit můžeme jeden prvek, plochu nebo celé těleso. Přebarvení si vyzkoušíme na jednoduché součásti, která bude později sloužit jako základ pro modelování pístu motoru. Modelovat budeme v sekvenčním prostředí.
Založte nový dokument iso metric part.parPříkazem Kružnice středem nakreslete kružnici o průměru 81 mm a zvolte Zavřít skicuZe záložky Domů→ Tělesa vyberte funkci Vysunout a v plovoucím okně zvolte Vybrat ze skiciKlikněte na skicu a vysuňte těleso o 61,5 mm ve směru osy ZZe záložky Zobrazení → Styl vyberte funkci Barvení součásti, nastavte styl Mosaz (matná) a klikněte na vymodelované těleso – tím aplikujete stylZe stejné záložky zvolte funkci Předefinování pohledů a klikněte na záložku SvětlaZměnou parametrů jako je úhel sklonu, směr osvícení, jednotlivé barvy (Č, Z, M) ovlivňujete intenzitu barvy. Čím bude intenzita vyšší a tedy světlejší, tím více půjdou vidět detaily na modelu a model bude více viditelnýAplikované přebarvení součásti
Tip: Model si uložte pod názvem pist.par v dalších dílech budeme pokračovat v modelování kompletního pístu.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Stejně jako většina ostatních webů na internetu používá i tento ke svému bezproblémovému provozu tzv. cookies. Pokud chcete tento web nadále používat, klade nám EU za úkol požadovat po vás souhlas s tímto sdělením.Souhlasím